Krótki opis narzędzi, które mogą się przydać przy analizowaniu działania serwisu internetowego.

Obecnie naprawdę dużo firm działa w internecie, w zasadzie coraz trudniej znaleźć obszary, w których jest to jeszcze niepotrzebne. Nawet niewielka, prościutka wizytówka może pomóc w tym, aby klienci dowiedzieli się o oferowanych usługach, lokalizacji czy godzinach otwarcia.

A tak naprawdę możliwości, jakie daje internet będzie znacznie więcej, bowiem można prowadzić całkiem dochodowe interesy istniejąc jedynie w sieci. Doskonale może o tym zaświadczyć przykładowo ilość internetowych sklepów, jakie aktualnie działają. Już w chwili obecnej jest ich około kilkunastu tysięcy, a ich liczba cały czas rośnie. Bardzo dynamicznie rośnie także rynek internetowych analiz i marketingu, obecnie firmy coraz częściej decydują się na korzystanie z zaawansowanych narzędzi, żeby zwiększyć ilość klientów. Jeszcze niedawno wystarczyło poumieszczać się w katalogach i wykonać pozycjonowanie, żeby zyskać odpowiednią liczbę klientów – o unikalnych użytkownikach. Obecnie po pierwsze to już nie wystarczy, ponieważ trzeba także zadbać o to, żeby nawigacja w serwisie była przejrzysta i wygodna, a strona bardzo przyjazna dla internautów. Niezwykle przydatne są przy tym różnego rodzaju analitycznych narzędzi, jakie są możliwe do zainstalowania w swoim serwisie. Zbierają one bardzo dużą liczbę informacji, które można później analizować w różny sposób i w oparciu o nie wyciągać odpowiednie wnioski.

użytkownicy-obrazek

Autor: Luebke
Źródło: http://www.flickr.com

Jedną z najważniejszych informacji, którą chce się uzyskać prowadząc internetowy serwis, są unikalni użytkownicy. To ich liczba właśnie świadczy o tym, jak często serwis jest odwiedzany, a analizując ich ilość w jakiś okresie czasu można ocenić, czy wykonywane działania dają właściwe rezultaty. Jednak sama ilość użytkowników jeszcze nie świadczy o sukcesie. Sporo serwisów jest często odwiedzanych, ale internauci wchodzą tam tylko na parę chwil, a potem opuszczają serwis (CiK – montaż chłodni warszawa) bez przesiadywania w nim.

Z tego też powodu powinno się analizować wszelkie ruchy podejmowane przez użytkowników, dzięki temu można się dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy – podniesienie konwersji. Szczegółowa analiza takich zachowań przykładowo może pozwolić na przebudowę układu i struktury serwisu w taki sposób, żeby użytkownicy zostawali na nim trochę dłużej. A czas ten przekłada się na to, że mogą zrobić jakieś zakupy czy obejrzą większą liczbę reklam. Doskonale do tego typu analiz nadają się na przykład narzędzia Google, jakie mogą dać doświadczonym analitykom nieocenione informacje. Przykładowo konwersja analytics pozwala na precyzyjne kontrolowanie wyświetlanych stron, zależności między nimi i ścieżek, jakimi poruszają się użytkownicy, aby dotrzeć do interesujących ich wiadomości.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*