Opona zimowa określana jest w ten sposób, z powodu specjalnych lamelków, które zapewniają przyczepność na śniegu. cechuje się dość małymi i wysokimi klockami – bieżnik ma grubość zazwyczaj większą niż 11 milimetrów. Oponawydaje sięjakby poprzecinana rozmaitymi większymi kanałami i mniejszymi nacięciami. Zapewniają one odpowiednie odfiltrowanie wody. Jednocześnie, kanaliki są odpowiedzialne za wysokąszybkość przejazdu przez głębsza wodę. Miękka mieszanka, czyli bieżnik opony zimowej powinien odkształcać sięprzy nacisku palców, gwarantuje bardziej niezawodną przyczepność w niskich temperaturach. Spis produktów znajdziesz na stronie: Opony osobowe letnie
Opona letnia, w opozycji od „zimówki” nie posiada lamelków. elementy, które stykają się z asfaltemcharakteryzują się raczej większą powierzchnię, są za tonieco niższe. Nowe opony posiadają zwykle od 6 do 10 milimetrów głębokości bieżnika. Nacięć może być dużo lub mało, azależy to od zadań opony. Mieszanka charakteryzuje się dość znaczną twardością, na pewno jest tak, gdy zestawimy je z oponami zimowymi. Artykuł dzięki uprzejmości:
A jak się odnosi do tego mieszanka gumy a temperatura? mnóstwo ludzi to lekceważy, a tak naprawdę to bardzo ważny parametr. Można stwierdzić, że powinniśmy zmieniać ogumienie aż cztery razy do roku.https://www.autolawety.pl/ tłoTak, to może dla niektórych szokujące, ale właściwie byłoby, gdybyśmy to uskuteczniali na na każdą porę roku, łącznie daje to trzy komplety. Dlaczego?
Letnia opona zapewniająca właściwą przyczepność w temperaturach z zakresu 10-20 stopni Celsjusza, nie spełnia swojej roli w temperaturach powyżej 35 stopni. Z kolei opona mogąca zapewnić przyczepność przy temperaturze nawierzchni graniczącej z 40 stopni Celsjusza, będzie się ślizgać przy temperaturze poniżej 20 stopni. Jak to rozumieć? Im gorętsze letnie dni tym powinniśmy zakładać opony, niż te, na których jedziemy na przykład w okresie wiosennym.