Faktycznie jest on dobrym rozwiązaniem, ponieważ wielu potencjalnych klientów zwiększyło swoją aktywność w Internecie, współtworząc bardzo rentowny rynek. Toteż remarketing Google jest wydajnym instrumentem zdobywania klientów. Otóż remarketing polega na tym, aby przedostać się do użytkowników sieci, którzy już gościli na naszej stronie. Remarketing jest zjawiskiem wieloetapowym.
Najpierw polega na zebraniu jak najwięcej informacji o danym kliencie, który był na naszej stronie. Wizytując ją pozostawił po sobie ślad, co umożliwia określenie jego cech osobowościowych. Można uzyskać informacje w którym miejscu witryny był najdłużej, który produkt zwrócił jego uwagę. Zdobyte informacje zostaną wykorzystane następnie do wytworzenia reklamy.
Taka reklama będzie o wiele skuteczniejsza, ponieważ oparta na przeanalizowanych danych dotyczących jej adresata. Następnym etapem jest wysłanie komunikatu do potencjalnych klientów. Pozostają tutaj dwie możliwości. Można wysłać ją w formie mailowej. Drugą możliwością jest emisja tej reklamy na innych stronach internetowych internetowych, wizytowanych przez badanego użytkownika.
Dużą zaletą i zarazem wspólną właściwością tych dwóch form przekazu jest to, że dociera się do klienta z reklamą produktu lub panele longi 360 usługi, który jest przedmiotem jego zainteresowania. Potem już tylko pozostaje śledzenie i analizowanie wyników kampanii, aby ją uskutecznić i zoptymalizować. Powyższe etapy remarketingu czynią go bardzo profesjonalnym instrumentem zdobywania wiedzy o użytkowniku.